Sandra Chira

Sandra Chira propune o nouă viziune asupra rolului vestimentaţiei în procesul de exprimare a identităţii. Haina nu este doar expresia tendinţelor globale ce determină din umbră o manipulare a maselor către depersonalizare.

Absolventă a studiilor de design vestimentar la Facultatea de Arte şi Design din Timişoara, bursieră la Paris şi doctor în arte vizuale, Sandra Chira a debutat în 2011. Proiectele sale au fost prezentate în multiple festivaluri şi concursuri naţionale şi internaţionale, printre care Arts of Fashion (San Francisco) şi Top Styl Designer (Brno, Cehia), Romanian Design Week, Moldavian Design Week, Soirees de la Mode, Gala Avanpremiere, Feeric Fashion Days. Colecţiile designerului român înglobează aspecte identitare multiple, urmând un parcurs complex, de la concepte socio-culturale, până la materializare în viziuni estetice.

Imaginea brandului speculează elemente de identitate locală, cu valoare atemporală, care răspund nevoii consumatorului de personalizare şi individualizare socială. La nivel vizual, brandul urmărește expresivitatea relațiilor de materialitate prin realizarea propriilor structuri textile sau neconvenționale, imprimeuri sau suprafețe țesute manual. Confirmând importanța autenticității imaginii exprimate, creațiile Sandra Chira sunt obiecte unicat ce se identifică prin atenția acordată detaliilor.

 

Sandra Chira exposes a new vision of the role of clothing in the process of expressing the individual identity. Clothes are not only the expression of global trends that determine manipulation of the masses by depersonalization. They become the expression of personality and a main mean that communicates the individual aspect of one’s identity.

As a graduate of the Faculty of Arts and Design in Timisoara, with a scholarship in Paris and a PhD in visual arts, Sandra Chira made her debut in 2011. Her projects have been presented in multiple national and international festivals and competitions, including Arts of Fashion (San Francisco) and Top Styl Designer (Brno, Czech Republic), Romanian Design Week, Gala Avanpremiere, Feeric Fashion Days,

The romanian designer’s collections incorporate multiple aspects of identity, following a complex path, from socio-cultural concepts, to materialization in aesthetic visions.

The brand speculates elements of local identity and timeless value that meet consumer’s demand for personalization and social individualization. Visually, the brand pursues the expressiveness of material relations by making its own textile or non-conventional fabrics, prints or hand-woven surfaces. Confirming the importance of the authenticity of the image, Sandra Chira’s creations are unique objects that are identified by the attention to detail.