Remus Irimescu

„(…) severă instaurare de semne monumentale (indiferent de dimensiuni) citând sau doar referindu-se la volumetriile simbolic şi imprecis geometrice ale piramidei sau eliptice sau poliedrale, abstractizând un originar element viu, un trunchi de copac devenit obiect şi suport al unor semne grafice incizate sau reliefate pe suprafaţa semnului „arhitectural”. Limbajul sculptorului Remus Irimescu este laconic, fără a se cantona în geometrismul rigid al unei abstracţii pur formale. Fondul demersului său spre abstracţie este simbolic şi suprapunerea unei acţiuni de îndepărtare a suplimentelor analitic ornamentale, individualizante ale formei funcţionale biologice, care reduc trunchiul la un puternic semn plastic în spaţiu, prin resorbţia spre marcaj a cercurilor, triunghiurilor şi pătratelor dau cheia acestei tipologii de abstracţie.”
                                                             Alexandra Titu, istoric și critic de artă

(…) a severe foundation of monumental signs (regardless of size) quoting or just referring to the symbolical and imprecise geometrical dimensions of the pyramid or elliptical or polyhedral, abstracting a primary live element, a tree trunk that turned into object and base of some graphic signs engraved or embossed on the surface of the “architectural” sign. The language used by Remus Irimescu is laconic without being trapped in the rigid geometric form of a purely formal abstraction. The essence of his approach to abstraction is symbolic and the key to this typology of abstract is given by the overlapping of an action to remove the ornamental analytical supplements, individualizing for the functional biological form, that reduce the trunk to a strong visual sign in space, by resorbing the circles, triangles and squares to the mark.
                                                             Alexandra Titu, art historian and art critic